Sonntag, 23. April 2017

Oddball: New Release - Haunted Mermaid


Hallo Oddballs
Hello Oddballs


Heute bringe ich euch eine super schöne Neuerscheinung von Oddball Art mit.
Today I bring you a super nice new release of Oddball Art.





Ich habe mich sofort Schock verliebt in diese süße Nixe.
Es hat so viel Spaß gemacht, sie mit meinen Polychromos zu colorieren.
I immediately fell in love with this sweet mermaid.
It was so much fun to color them with my Polychromos.


Nun zum Hintergrund / Now to the background

Zuerst habe ich mit Wasserfarben auf Aquarellpapier verschiedene blau 
und braun/beige töne gemalt.
Nach dem Trocknen wurde 1 Schicht mit Wasser verdünnter Holzleim dünn aufgetragen.
Solange der Kleber noch feucht ist, streicht man eine Schicht 
verdünnte Acrylfarbe sehr dünn darüber.
Diese Farbe muss heller als die Grundfarbe sein.
Wenn alles trocken ist, man kann auch mit einem Embossing Fön nachhelfen, 
ensteht ein feiner Krakel Effekt.
Oben habe ich noch einige Glitzerpunkte aufgebracht und weiße Farbsprenkel.

* * * * * * * * * * * * * * * *
First I painted with watercolors on watercolor paper different blue
and brown / beige tones.
After drying, 1 layer of water-diluted wood glue was applied thinly.
As long as the glue is still moist, a layer of
diluted acrylic paint very thinly painted over it.
This color must be lighter than the base color.
If everything is dry, you can help with a embossing dryer, 
will see you a fine crackle effect.
Above I have applied some glitter and white color dots. 


Ich hoffe, euch gefällt mein Klemmbrett und die kleine Meerjungfrau
I hope you like my clipboard and the little Mermaid

Sie ist ab sofort im Shop erhältlich
It is now available in the shop

HIER / here


Und nutzt wieder meinen Code 
um auf euren nächsten Einkauf 10% zu erhalten
And use again my code
to get 10% on your next purchase

DTTINA10


Ich bin schon sehr neugierig auf eure Werke.
I am very curious about your works.


Bis bald...
See you soon...

Tina
"PaperPlotterLotta"



Challenges







"TOP3 - Winner"









Kommentare:

  1. Beautiful. Thank you so much for sharing it with us at Crafting from the Heart.

    AntwortenLöschen
  2. Absolutely awesome creation...colourful with a hint of creepy :D Thank you for playing along at CWWC Challenge XXX

    AntwortenLöschen
  3. love your background. great colouring. thank you for sharing it with us at TTCRD and good luck, Theresa DT xx.

    AntwortenLöschen
  4. This is great!

    Pleased to have you joining in with us at Creative Moments,

    Hugz Tinz

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful image, loving your colouring and your background is amazing.
    Thanks for joining us a Sheep Ski Designs for our 1ST blog challenge. Hope to see you again.
    Jean XX

    AntwortenLöschen
  6. Adorable! Thank you for sharing with us at the CWWC challenge

    AntwortenLöschen

Danke, dass ihr wieder meinen Blog besucht habt und ich würde mich freuen, wenn ihr mir einen netten Kommentar hinterlasst.
LG,
Eure "PaperPlotterLotta"